Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.06.02. 00:58 mijemaja

Gyümölcsös rizs

Címkék: gyümölcs édesség tejszín rizs desszert #összes

Gyümölcsrizs menzás éveim hozadéka. Remélem, finomabban készítem, mint egyszervolt menzai szakácsnőim...
 
Első lépés egy sűrű tejberizs elkészítése:
Hozzávalók: tej, rizs, esetleg vanília (vagy vaníliás cukor), cukor.
Egy pohárnyi „B”rizsből készítem:
-          felteszem a rizst két és fél pohár tejjel és egy vaníliarúd kikapart magocskáival. (Ettől full extra lesz!!)
-          Felforralom, és takarékon forralgatom még pár percig, végül elzárom, lefedve hagyom teljesen puhára párolódni.
 
A végén cukrozom ízlésünkre. (Vigyázat! Kozmásodás veszély!!)
Csak a végén édesítem, nem szabad túl édesnek lennie, és ha nem volt vanília, akkor vaníliás cukrot is keverek hozzá.
 
Gyümölcsöket aprítok: friss gyümölcsöt, befőttet, cukrozott gyümölcsöket, rumba áztatott mazsolát (ez utóbbit csak az én poharamba, ti nem szeretitek) készítek elő. Egy keveset rögtön félreteszek belőlük a díszítéshez. (Könnyen elfelejtem!)
 
A sűrű tejberizst elkeverem a gyümölcsökkel.
 
Felverek 2 dl tejszínt kemény habbá, és ha nem esszük meg azonnal a gyümölcsrizst (pl. a másnapi vendégséghez készítem előre), akkor habfixáló is kell bele.
 
A tejszínhabot már nagyon lazán keverem a gyümölcsös tejberizsbe.
 
Gyümölcsdarabokkal díszítem!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr134560488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása