Blogom:

Életemet meghatározzák a borok és az ízek. Családanyaként szól ez a blog gyermekeimnek és tágabb családomnak, hogy unokáink is ehessenek olyat, amilyet a dédanyjuk főzött és remélem inni fogják azt a bort amit a borászatunk készít...

Recept számláló:

Már 900 feletti recept az oldalon!

válogass kedvedre>>

Kedves képeim:

Keresés cimke alapján

Címkefelhő

Tagline

2012.10.14. 18:43 mijemaja

Csokis muffin Krisztitől

Címkék: muffin desszert sütemények bögrés süti #összes Krisztitől

kakaós csokis muffin1.JPG

kakós csokis muffin2.JPGKriszti hozott ebből a finomságból egy szép nagy fémdobozzal, és amikor kitettem, percek alatt befalta a nagyját a kis csapatotok… Gondoltam, ilyet kell sütnöm, nem kell kísérleteznem más csokis muffin receptekkel. A minap mondom is Briginek:

- Te Brigi, megadnád a Kriszti telefonszámát, nem találom, hová írtam fel.

– Persze, szívesen, megkérdezhetem, miért hívod?

– Ó, hát hozott muffin kóstolót (Na volt az egy tepsire való kóstoló is), és szívesen leírnám a receptjét, mert megsütném máskor én is.

 – A csokisat?

– Úgy van, a csokisat. Te is kóstoltad már?

Igen, engem is megkínált már egyszer- mondta ábrándos szemekkel Brigi- és az tényleg nagyon finom volt…Ezt a sütit Kriszti nagyon jól készíti, az biztos.

Hát, el is kértem Krisztitől telefonon az elkészítési instrukciókat, s a most következő muffin recept komoly elemét képezi a stafírungotoknak, azt hiszem.

Nem is csokis- mondta Krisztina, - hanem kakaós.

 

Hozzávalók:

-          22 dkg finomliszt

-          A recept szerint 1 dl, de inkább 4,5 dkg keserű kakaópor

-          1 csomag sütőpor

-          1 mk szódabikarbóna, de nagyon csapottan, (mondta Krisztina), mert a több már átjön a sütiben, és nem szeretjük

-          ½ mk só

-          Egy tojás

-          15 dkg cukor

-          1 csomag vaníliás cukor

-          12 dkg Ráma margarin

-          2,4-2,5 dl tej

 

Elkészítése

Egy tálban összekeverem a lisztet, a kakaóport, a sütőport, a bikarbónát és a sót. Ne nevess ki, de én mindig átszitálom a lisztet. ( – Nekem ehhez meg kellett öregedni, de én is rájöttem erre, hogy süteménynél ez bizony szerepet játszik a könnyedebb szerkezetben – bólogattam a telefonba-)

Egy másik tálban összekeverem a tojást a kétféle cukorral, és habosra keverem.

Hozzákeverem a puha margarint, végül a lisztes keveréket.

Ekkor adom hozzá a tejet, és jól kikeverem.

Van muffin formád? – kérdezte Kriszti.

- Ó, nemcsak formám, papírom is van, abba szeretem beletölteni.

Nagyon jó, én is. A formába teszem a papírokat, és kanállal megtöltöm őket úgy 2/3-ig.

Ekkor egy nedves kanállal elsimítom a tetejüket.

- Elsimítod? Ezt én nem szoktam. Van jelentősége?

Hát én így szoktam. Így teszem be a formát az előmelegített, kb. 180oC-os sütőbe, vagy 165oC-os légkeveréses sütőbe. (Nem szeretem annyira a légkeverésest, úgy tapasztaltam, jobban szárít – tette hozzá Kriszti.)

A recept 18-20 perc sütésidőt ír, én 30-35 percig sütöm. Persze a tűpróbával ellenőrzöm, biztosan te is.

Úgy szeretem sütni, hogy először csak 170oC-on sütöm 10-12 percig, aztán feltekerem 180oC-ra, úgy sütöm a végéig.

 

Tálalása: nem érdemes vele vesződni, kiteszem egy tálra, és gyorsan leveszek belőle magamnak is, amíg jut.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://igyfozanyatok.blog.hu/api/trackback/id/tr194848304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása